خرید اسید سیتریک

اسید سیتریک

قیمت خرید اسید سیتریک


خرید اسید سیتریک

اسید سیتریک چیست؟!

این ماده به دلیل اسیدیته بودن دارای خاصیت ضد میکروبی است‌، اما همچنین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان به طور غیرمستقیم با کلات یون‌های فلزی که باعث اکسیداسیون می‌شود‌، استفاده می‌گردد. غذاهای نگهداری شده با سیتریک اسید شامل آب گوجه‌فرنگی، بستنی‌، شربت‌، نوشیدنی‌، سس سالاد‌، مربا و ژله است. سیتریک اسید همچنین به‌عنوان یک عامل صرفه‌جویی در مصرف نیتریت در محصولات گوشتی به‌طور گسترده مورد مطالعه قرارگرفته است. علاوه بر اثر ضد میکروبی آن، با کاهش PH‌، مطالعات نشان داده‌اند که اثر کلاتاسیون اسید سیتریک همچنین باکتری‌ها را مهار می‌کند. با کلات یا اتصال یون‌های فلزی‌، بستر رشد باکتری در غذا کاهش می‌یابد‌.

فایده های اسید سیتریک

اسید سیتریک از جمله اسید هایی است که در زندگی روزمره ما بسیار وجود دارد. این ماده با خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد باعث میشود التهاب ها از بین برود. از این ماده برای محافظت از مغز و سالم سازی استخوان های بدن استفاده میشود. از این ماده شگفت انگیز به عنوان یک آنتی بیوتیک در افزودنی های خوراکی استفاده میشود.

مضرات اسید سیتریک

قبل از هر چیز باید عنوان کرد که ماده ای که با نام اسید سیتریک در مواد غذایی فرآوری شده یافت می شود، همان اسید سیتریک لیمو ترش و پرتقال نیست و این ماده از ذرت به دست آمده است. بنابراین اندک تفاوتی در ساختار و خواص آنها وجود دارد. مصرف بیش از اندازه اسید سیتریک بیش از هر عضو دیگر بر روی سلامت دهان و دندان تاثیر سوء خواهد داشت و می تواند سبب پوسیدگی مینای دندان شود

کاربرد اسید سیتریک:

اسید سیتریک یا جوهر لیمو یکی از اسیدهای الی است در لیموترش و پرتقال وجود دارد. یکی از عمده‌ترین کشورهای تولیدکننده آن کشور چین می‌باشد. اسید سیتریک در صنایع نوشابه، ابمیوه، ارایشی و بهداشتی و داروئی استفاده می‌گردد و علاوه بر طعم دهندگی باعث تنظیم PH نیز می‌شود. بعنوان مثال صنایع خوارکی که از اسید سیتریک خشک برای تولید محصولات زیر استفاده می کنند:

1تولید مربا
2تولید سرکه
3تولید نوشابه
4تولید شکلات
5تولید بیسکویت
6تولید کیک

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که برای تولید آن بکار می‌رود استفاده از قارچ اسپرژیلوس نایجر است. اسید سیتریک در دو نوع ” مونوهیدرات (ابدار) ” و ” ان هیدروز (خشک یا بدون اب) ” به صورت پودر کریستال تولید شده و عموماً در کیسه‌های کاغذی و چند لایه بسته بندی می‌گردد و به فروش می‌رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *